Van een nikspack naar een sixpack

geplaatst in: Uncategorized | 0

Heb jij je ook altijd al afgevraagd hoe je aan een sixpack komt? En of je die überhaupt wel kan krijgen? Het eenvoudige antwoord lees je hier.

Four, six, eight

Een sixpack bestaat eigenlijk uit maar één spier, namelijk de rechte buikspier. Deze spier wordt door pezen verdeelt die over die spier lopen. Het is per persoon verschillend hoeveel pezen er over de rechte buikspier lopen. Hoeveel broodjes jij op je wasbord kan tellen is dus afhankelijk van hoeveel pezen jij hebt. Bij minder pezen zal je “slechts” een fourpack krijgen, maar een eightpack bestaat ook.

Verborgen sixpack

Het grootste probleem bij de meeste mensen is dat hun wasbordje verscholen ligt onder een laag vet. Het eerste wat je zult moeten doen om je spieren tevoorschijn te halen is dit vet eraf trainen. Vet verbranden gaat het beste door middel van cardiotraining. Denk hierbij aan fietsen, hardlopen of crosstrainen. Daarnaast zal je moeten opletten wat je eet. Ieder pondje gaat door het mondje en dus zal je alleen moeten eten wat je lichaam nodig heeft. Voldoende voedingsstoffen en zo min mogelijk ongezonde snacks dus.

Trainen

Buikspieroefeningen richten zich op drie gebieden van je buik; de bovenkant, de onderkant en de zijkant. Deze verschillende gebieden kun je nooit helemaal afzonderlijk van elkaar trainen, maar het is wel mogelijk de focus op één bepaald gebied te leggen. Je sixpack bestaat uit de bovenkant en de onderkant van je buik, maar wordt ondersteund door de zijkant; de schuine spieren. Je zult ze dus allemaal aandacht moeten geven als je zo’n mooie afgetrainde buik wil krijgen.

Buikspieroefeningen

Onderzoek welke oefeningen jij prettig vind. Let er op dat je ze op de juiste manier uitvoert, want bij sommige oefeningen kun je akelig iets forceren wanneer je het niet goed doet. Train regelmatig, maar gun je spieren tussendoor ook rust om te kunnen herstellen. Train minstens drie maal twintig minuten per week voor een optimaal resultaat. De bekendste en meest effectieve oefening is de crunch. Deze oefening heeft meerdere variaties en kunnen alle gebieden van je sixpack in wording trainen. Veel succes.